На нормальній рівній дорозі протектор надає обмежений вплив на ходові якості. Зчеплення, яке створює шина на дорозі, є майже виключно результатом дії компаунду.

На відміну від автомобіля, площа контакту з дорогою набагато менша, а контактний тиск набагато вище. Тому «плаваючий» ефект теоретично може бути досягнутий тільки при швидкості більше 200 км / год.

У позашляхових умовах протектор покращує зчеплення із землею та забезпечує передачу всіх рушійних, гальмівних та рульових зусиль. На нерівній або брудній дорозі протектор також може сприяти кращому контролю.

На рівній дорозі, навіть у вологих умовах, слікова шина фактично забезпечує краще зчеплення з дорогою, ніж шина з протектором, тому що площа контакту більше.

Ситуація сильно відрізняється на нерівній дорозі і ще більше на грунтовій. У цих випадках контроль, що забезпечується сліковою шиною, надзвичайно обмежений.

Більшість покришок Schwalbe маркуються стрілкою, яка вказує рекомендований напрямок прокатки. При використанні шина повинна рухатися у напрямку стрілки. Старі шини мають маркування «DRIVE», з таким же змістом.

Багато шини для MTB мають маркування «FRONT» і «REAR». Стрілка «FRONT» вказує рекомендований напрямок обертання для переднього колеса, і, відповідно, стрілка «REAR» — напрямок для заднього колеса.

Для шосейних покришок напрямок катання має значення з точки зору естетики. Шини, відмічені стрілками, виглядають більш динамічно.

В позашляхових умовах напрямок катання набагато важливіше, оскільки протектор забезпечує оптимальне поєднання шини з грунтом. Заднє колесо передає рушійну силу, а переднє передає гальмівні і кермові зусилля. Рушійні і гальмівні сили діють у різних напрямках. Ось чому деякі шини встановлені у протилежних напрямках обертання, коли використовуються у якості передніх і задніх. Існують також протектори без вказівки напряму обертання.