Це енергія, яка втрачається при русі покришки. Основною причиною втрати енергії є постійна деформація шини.

Зрозуміло, кожна велосипедна покришка повинна котитися максимально легко. На відміну від автомобіля, у велосипедиста є тільки фізична сила, яку краще б застосувати максимально ефективно.

Крім опору коченню, при їзді на велосипеді необхідно подолати і інші опори. 

Опір повітря збільшується у квадраті зі збільшенням швидкості. Енергія прискорення також витрачається. Наприклад, вага коліс має велике значення, коли ця маса повинна бути приведена в обертання.

При русі вгору основною силою опору, яку необхідно подолати, є градієнтний опір (опір ухилу).

На додаток до цього, в ланцюзі і інших рухомих вузлах є інші опори тертя. 

Тиск в шинах, її діаметр, ширина, конструкція, протектор і інші фактори.

На рівній поверхні чим вище тиск у покришці, тим нижче деформація шини і опір кочення.

На бездоріжжі все навпаки: чим нижче тиск, тим нижче опір. Це в рівній мірі відноситься до твердих гравійних доріг та м’яких лісових стежок. Шина з низьким тиском може краще адаптуватися до нерівної поверхні. Він менше занурюється у землю.

Покришки з меншим діаметром мають більш високий опір кочення при тому ж тиску, тому що деформація шини пропорційно більше.

Очевидно, що конструкція шини також впливає на опір коченню. При використанні меншої кількості матеріалу можна деформувати меншу його кількість. І чим більш гнучкий матеріал компаунду, тим менше енергії втрачається при деформації.

Як правило, покришки з гладким протектором котяться краще, ніж з агресивним. Високі виступи і широкі зазори зазвичай мають негативний вплив на опір кочення.

Вузькі шини мають перевагу перед широкими покришками на більш високих швидкостях, оскільки вони мають менший опір повітря.

Перш за все, велосипед з вузькими шинами розганяється набагато легше, тому що маса коліс нижча. Важливість цього аспекту стає зрозумілою дуже швидко, коли ви їдете у групі велосипедистів і коли вам потрібно швидко розігнатися з 20 до 40 км / год після крутого повороту, щоб не відставати від інших.

Але при постійній швидкості близько 20 км / год їздити краще з більш широкими шинами. На практиці економія енергії навіть вище, ніж в теорії, оскільки еластичність шин поглинає удари, які в іншому випадку передавалися б велосипедисту і економили енергію.