Безкамерні шини забезпечують явні переваги у швидкості, комфорті, зчепленні і захисті від проколів. Вони уникають непотрібного тертя між шиною і камерою, що значно знижує опір кочення у порівнянні з фолдінговими покришками або камерами.

Безкамерні шини можна використовувати з більш низьким тиском накачування без шкоди для продуктивності. Це дає явні переваги в комфорті, а також забезпечує більший контроль в критичних ситуаціях на поганих дорожніх умовах. У той же час безкамерна гума забезпечує високий захист від проколів. Раптова втрата тиску через відрив ніпеля більше не буде проблемою. Більше того, безкамерки прекрасно працюють разом із захисними рідинами від проколів. Проколи повторно затягуються протягом мілісекунд.

Переваги найбільш вагомі для гонщиків, які шукають максимальну продуктивність. Система технічно вимоглива, і стандарт все ще розвивається. Якщо ви просто шукаєте шину, яка працює без збоїв кожен день, то Marathon Plus — кращий вибір. Якщо ви хочете найшвидшу шину з найкращими характеристиками, альтернативи безкамерній немає.

Що потрібно для її використання?

  • Безкамерні покришки Schwalbe; 
  • Обід, розрахований на безкамерне використання та обідна стрічка;
  • Безкамерний ніпель;
  • Ущільнювальна рідина (наприклад, Schwalbe Doc Blue);
  • Монтажна рідина (наприклад, Schwalbe Easy Fit);
  • Насос з манометром;
  • Ганчірка.

 Компресор або Schwalbe Tire Booster можуть бути дуже корисні для накачування потрібного тиску.

Якщо ви ніколи не стикалися з процесом установки, то краще доручити це експерту.

Встановіть шину на обод, використовуючи бортувальні лопатки. Нанесіть монтажну рідину (Easy Fit) на обидва борти шини перед накачуванням (1). Переконайтеся, що ніпель знаходиться на своєму місці (2). Почніть накачування. (3). Шина повинна з клацанням зафіксуватися на ободі. Переконайтеся, що покришка щільно сидить в посадковому місці (4).

Випустіть повітря з покришки. Зніміть сердечник клапана і залийте 60 мл герметика (5). Для дорожніх велосипедів достатньо 30 мл.

Можна починати прямо з першої поїздки. Герметизація завершується тільки після того, як шина відпрацювала, а каркас повністю покритий герметиком.

Суворо дотримуйтесь вказівок по максимальному тиску в шинах!

Не використовуйте картриджі з CO2. Це негативно впливає на герметик.

Будьте обережні при використанні герметика. Він легко викликає плями на одязі та інших предметах.

Ні, ви можете залити герметик безпосередньо в шину перед монтажем другого борту шини. Заповнення через ніпель має перевагу «чистого» робочого процесу. Зазвичай швидше заливати герметик безпосередньо у шину. Якщо ви використовуєте ніпелі без знімних стержнів, заповнення безпосередньо через нього в будь-якому випадку неможливо.

Шини Tubeless Easy не є повністю герметичними. Вам потрібен герметик, щоб гарантувати, що вони не пропускають повітря. Герметик може зробити це більш ефективно, ніж бутил.

Ті безкамерні шини, якими, можливо, ви користувалися у минулому, теоретично працювали без герметика. Але вони були набагато важчими, і на практиці більшість гонщиків все ж використовували герметик. Зрештою, тільки герметик зробив систему досить надійною для регулярної їзди.

Крім того, поєднання шин Tubeless Easy і рідини Doc Blue забезпечує чудовий захист від проколів, а герметик не впливає негативно на опір кочення.

Doc Blue залишається активним протягом 2000 км або 2-7 місяців. Період залежить від температури. Після закінчення цього часу герметик висихає у гумовій плівці або розділяється на окремі компоненти.

Коли система герметична, вам не потрібно заповнювати герметик взагалі. Звичайно, додатковий захист від проколів працює тільки у тому випадку, якщо всередині покришки все ще залишається активний герметик. Ми рекомендуємо перевірити і оновити герметик перед змаганнями або тривалою подорожжю.

Простий тест, щоб перевірити, чи працює герметик — це використання голки. Просто проколіть шину і дайте їй обертатися. Якщо отвір не загерметизований —  час долити рідину. «Пробний отвір» буде нівельовано новим герметиком.

Накачування часто є найбільшою проблемою при монтажі безкамерних шин. Особливо з класичними формами обода, які погано спроектовані для безкамерної використання. Допоможуть такі маніпуляції:

 

  • Перевірте, щоб ніпель розташовувався між бортами шини;
  • Використовуйте монтажну рідину. Мастило допомагає шинам легше ковзати у правильному напрямку. У надзвичайній ситуації мильна вода також може допомогти;
  • Зніміть сердечник ніпеля для збільшення потоку повітря;
  • Часто допомагає додатковий шар обідної стрічки, щоб трохи збільшити діаметр обода;
  • Якщо стрічка безкамерного ободу застаріла, має дефект або глибокі ямки на отворах для спиць, замініть її на нову;
  • Встановіть шину з камерою і залиште на 24 години;
  • Використовуйте компресор або Schwalbe Tire Booster.

Витоку  також може відбуватися на ніпелі чи ободі. Щоб знайти їх, ви повинні помістити колесо повністю під воду або, якщо у вас немає досить великої ємності, щоб занурити колесо цілком, обприскайте колесо мильною водою. При наявності витоків повітря буде виходити з ніпеля і / або ніпелів спиць. Це може зайняти деякий час, тому що тиск повинен спочатку вирости в порожнині обода. Часто саме область ніпеля є проблемою. В такому випадку затягніть гайку ніпеля, очистіть область контакту, замініть ніпель або замініть обідні стрічки. Якщо все це не допомагає, можливо, є дефект в ободі або тріщина.

Частою причиною протікання бескамерной системи є те, що герметик недостатньо струснули перед заповненням шини. Тому багато проблем можуть бути вирішені за допомогою переходу на новий Doc Blue.

Для накачування безкамерної шини вам потрібен потужний потік повітря. На жаль, напольного насосу недостатньо для всіх коліс, і лише деякі вдома мають компресор. Tire Booster вирішує цю проблему. Це бак, який можна заповнити звичайним насосом до 11 бар. Стиснуте повітря ви можете потім перемістити одним пострілом в шину. Це дозволить врегулювати навіть дуже вперті комбінації шин і ободів.

(1) Очистіть шину і обід. (2) Встановіть покришку на обод. Змастіть обидва борти шини монтажної рідиною, перш ніж накачати. (3) Поверніть повітряний клапан на бустері шин в положення «закрито». (4) Помістіть головку насоса бустера шин на ніпель колеса. Ви можете збільшити потік повітря в шині за допомогою адаптера. Просто видаліть серцевину ніпеля, прикрутіть перехідник до головки насосу бустера шин і закріпіть на штоку ніпеля. (5) Накачайте бустер за допомогою насоса (макс. 11 бар). (6) Відкрийте повітряний клапан. Ви почуєте, як шина стала на місце в ободі. (7) Перевірте контур ободу, щоб переконатися, що шина встановлена правильно. Якщо необхідно подальше накачування, це можна зробити ТІЛЬКИ через підсилювач шин, поки повітряний клапан знаходиться у положенні «відкрито». (8) Зніміть головку насоса бустера. При необхідності додайте герметизуючу рідину у шину (наприклад, Doc Blue Professional) і знову накачайте її.

Не перевищуйте максимальний тиск повітря для шини та обода.

Не перевищуйте максимальний тиск повітря для бустера шин: 11 бар.

Не використовуйте браковану шину або обід.

Не випускайте стиснуте повітря в очі або на обличчя.

Перед відкриттям повітряного клапану переконайтеся, що головка насоса надійно прикріплена до ніпеля вашого колеса.

Бережіть бустер від прямих сонячних променів. Уникайте температур нижче -15 ° C і вище + 50 ° C.

Зберігайте Tire Booster тільки з відкритим повітряним клапаном.

З міркувань безпеки слід використовувати тільки ті колеса, які рекомендовані виробником для безкамерного використання.

Найкращий варіант — це колесо, яке відповідає останньому стандарту ETRTO Road Tubeless. Цей стандарт був встановлений тільки в 2018 році, і Швальбе був до цього залучений. Конкретні технічні вимоги до центру обода гарантують безпроблемний монтаж і легке накачування.

ETRTO Road — безкамерний стандарт. Ширші обода для турингов мають таку ж конструкцію з трохи різними розмірами.

Примітка: діаметр плеча колеса — це діаметр, який вимірюється від плеча до плеча. Це відповідає номеру ETRTO після дефіса. У разі шин для дорожніх велосипедів SCHWALBE, наприклад 28-622.

Багато колес, які претендують на те, щоб називатися безкамерними, але ще не відповідають цьому стандарту. Ви можете використовувати їх для безкамерних шин, але будьте готові, що монтаж може бути більш складним. Часто для накачування вам необхідний компресор або бустер шин. 

Безкамерний монтаж зазвичай неможливий для дуже вузьких ободів (13C).

Будьте обережні з ободами, що мають низьку висоту гачка для борта (явно відповідно до стандарту ETRTO) або з карбоновими ободами без гачка для борту. Безпека в цьому випадку значно знижується. Деякі з цих ободів дуже добре працюють при правильному тиску, але ви повинні суворо слідувати рекомендованим показникам тиску від виробника.

Існує небагато ободів, які виготовлені герметично. Як правило, спеціальна обідна стрічка використовується для їх герметичного ущільнення.

Tubeless Rim Tape Schwalbe абсолютно стійкий до високого тиску та температури. Зазвичай достатньо одного шару стрічки. Для ободів з невеликим діаметром, другий шар корисний для полегшення накачування.

Переконайтеся, що всі отвори для спиць повністю закриті стрічкою. Найкраще, коли стрічка закриває підставу обода. Підійде стрічка на 2-4 мм ширше офіційної ширини обода (яка вимірюється від гачка до гачка).

Основа ободу має бути абсолютно чистою та рівною. Видаліть залишки старого клею і мастила за допомогою очищувача. Розтягуйте стрічку обода при нанесенні, щоб уникнути нерівностей.

Безкамерний ніпель Schwalbe виготовлений з алюмінію. Конічна основа посилена металом і підходить практично для всіх ободів. Просто натисніть на безкамерний ніпель в закритому положенні гострим кінцем через обідні стрічки.

Проколи автоматично запечатуються і ремонтуються Doc Blue під час поїздки. Важливо: продовжуйте їхати або притисніть проколоту частину до землі. Вигин підтримує функцію герметика. Не тримайте дефектний місце зверху.

У разі великих порізів або «зміїного укусу» герметик може не спрацювати. Для цього запасна камера все ще є кращим засобом. Просто видаліть безкамерний ніпель і витріть герметик перед монтажем. Залишок герметику у шині не зробить шкоди камері.